Tidig tisdag förmiddag på

Vera
Ranis och Pelle Permo

Pelle rullar in i dagrummet. Vera hälsar:

-       Där har vi dig ju… Var var du igår?

-       Hos tandhygienisten.

-       Usch, det låter inget trevligt.

-       Stämmer.

-       Nog för att du är en gottegris, men det kan väl inte tagit hela da´n?

-       Nej…

-       Vad hade du mer för dig då?

-       Inte för jag vet om text och musik skulle fungera ihop, men skulle nästan behöva låna Povel Ramels ”Gräsänkling blues” modifiera texten något och sjunga:

-       ”Det är tisdag morgon och mitt huvud känns så tungt, jo jag sa att det är tisdag morgon och mitt huvud känns så tungt! Den måndag som har flytt trotsar all excell och det enda som finns i skåpet är Ipren och Alvedon.

·      Skulle till folktandvåden och min assistent var för sen.

·      Den som blev sjukast av besöket var han inte jag.

·      Fick agera vicevärd åt kommunens folk, som behövde in…

·      Mitt hockeylag blev sänkt…

·      Och kvällshjälpen nästan uteblev…” [1]

- Jaha, det förklarar ju ditt mosiga utseende. Ja hur som helst detta är Ranis, Rarnis. Detta är Pelle Permo. en mycket snäll herre, som du inte får bita söder däcken för…!

Den farbror måste jag hälsa på:

- Vaff, vaff!

Ranis ställer sig på bakbenen och försöker klettra upp i Pelles knä med hjälp av fotstöden.

 



[1] Mycket fritt efter ”The Gräsänkling blues”. Hoppas alla berörda har överseende men Povel Ramels texter är ju så bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0