Bättre än i tv!

Pelle± och Linda:

 

Ja idag Linda måste jag få dra en rolig – men lika fullt sann historia – ur livet som assistansberoende person. Du vet ju att jag har uridom med uppsamlingspåse på natten? Uridom som förenklat fungerar ungefär som en kateter, men är betydligt skonsammare!

Ja.

Du har också koll på att jag har en sorts fotpall på fyra ben när jag sitter på toaletten?

Ja!

Som sagt. Jag vet detta men ville bara försäkra mig att du hade kläm på detta. För b.la. assistent Lisa brukar hänga uridomgrejerna i badrummet under dagen och hämta tillbaka dem till sängen när jag går och lägger mig. Härom kvällen hade Lisa i vanlig ordning kvällspasset. Och läggningen gick lika geschwint som det brukar ända tills vi kom till uridommomentet. Glad i hågen gick Lisa in i badrummet för att hämta vaddå?

Uridompåsen antar jag?

Vad kom hon tillbaka till sovrummet med?

Ja, av din framställning att döma, borde svaret i alla fall vara; inte någon uridompåse…

Rätt!

Pelle plockar fram två bilder på sin daraskärm och fortsätter:

Som du ser är en fotpall och en uppsamlingspåse på ett uridom två ganska olika saker, men i tron att hon hämtat påsen, kom Lisa tillbaka in i sovrummet glatt bärade på fotpallen.

Nähä!

Linda brister ut i gapskratt och får torka tårarna.

Jooh, och fråga mig inte hur den lilla damen tänkte, för det vet hon väl knappt själv… Men jag har upptäckt genom åren att en fotpall kan användas till mycket. Din käre far Johnny brukar till exempel  använda sagda fotpall till stykelyftshantel… när han är på det humöret…

Det menar du inte?!

Jo, jag svär!

Linda får på nytt torka glädjetårarna ur ögonen… hon fortsätter:

Ja dessa exempel måste ju bara med i uppsatsen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0