Dygnsrytm...

Pelle och Oskar på Krusbäret:

 

-       Pelle du verkar lite trött. Har väl möjligtvis inte kommit i närkontakt med några fler konstverk sedan senast?

-       Närå, är bara så att jag ligger lite taskigt i sängen, vilket bidrar till rätt dålig sömn och ska jag sedan försöka vara lite aktiv på dagarna, vilket leder till en sån där ”ond cirkel” de kallart.

-       Finns det ingen som kan komma å titta på fanskapet?

-       Jorå, nog har jag kontakt med både en och två arbetsterapeuter från Gothia Stad i ärendet, men såna här saker tar tid att ”processa”. I det är fallet är det väl inget större fel på de enskilda tjänstemännen…

-       Jaså, vad är det då?

-       Ska jag fatta mig kort?

-       Ja tack.

-       Mitt handikapp och Sveriges underbara byråkrati…

-       Va!? Ditt funktionshinder rår väl inte du för?

-       Nej, men det är ingen som säger heller. Det är bara det att anpassning av hjälpmedel – oavsett instans – tar en helvetes tid… Blir inte det ena bra så måste saker och ting tas i en viss tågordning. Rättvisa och demokrati du vet… Och eftersom det inte bara är mig de servar så… Ja, du vet hur det var med dina kryckkäppar i vintras…

-       Ja, man kan bli trött för mindre…

-       Inte sant! Och därtill kommer mitt behov av personlig assistans dagligen. Det är inte så att jag vill vara elak eller orättvis, men ibland skulle man bara vilka krypa in i ett hörn som en ”vanlig Svensson”

-       Det förstår jag. Från det ena till det andra. Ska inte du bevaka hockey-vm?

- Jo, Sveriges matcher är det tänkt

Det börjar väl idag?

Jo...

Hur går det då?

Får väl se...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0