En av våra mest förekommande ”droger”

Pelle Permo

Det har tidigare varit uppe här på sirgeorgewinston-bloggen att sporttittande nästan kan bli som en drog, undertecknad inte undantagen. Att stora sportevenemang tenderar att slå ut annan underhållning – mest när det handlar om direktsändningar – är ett annat känt faktum. Denna utslagningseffekt verkar kvarstå – trots det stora utbudet av nischade kanaler. Märker detta bland mina mindre sportintresserade facebookvänner när ”Let´s dance” och andra populära serier får byta sändningstid, alternativt ”helt utgå”, rättare sagt flyttas framåt i tiden. Oavsett mitt personliga sportintresse, kan jag förstå och sympatisera med den del av befolkningen som p.g.a. hockey VM, får sitt fredagsmys förstört. Som medborgare och kåsör tycker jag det är märkligt att dagens utbud av sportkanaler inte innebär att ”vanliga” kanaler är fredade från sport? Ja, jag vet vilka argument om ”allmänintresset” osv. som kommer rusande nu. Men utan att vara någon superteknisk person, så är jag 99,5 % övertygad om att det går att göra de nischade och reklamfinansierade kanalerna tillgängliga för allmänheten under t.ex. idrottsevenemang som anses ha stort allmängiltigt intresse. Genom att öppna upp dessa kanaler under lämpliga tillfällen, så skulle alla kunna få sitt bara man har flera tv-apparater, eller tv-apparater som kan kompletteras med persondatorer.

 

Inför kvällens Rysslandsmatch har vi löst det så att jag tar hand om gubbarna och Annica tjejerna, eller i alla fall de typiska killintressena hamnar på min lott och det mera mjuka på hennes.

 

Vi har spelat in ”Let´s Dance” som Annica, Linda, Floria och Ivar kan samlas runt. Huruvida svåger Karl dyker upp vet jag inte. Själv åker jag väl på ett gäng hockeygalningar som väntas invadera lägenheten vid halvsju-sju. Det blir jag, Johnny, Holger och Linus. Chipspåsar och ”lite” öl. Och ja, assistansbolaget ”Gothia På Språng”, jag ska se till att Johnny stämplar ut innan han börjar Öla; Muhamed Aschsaladin är redan bokad för läggningspasset – när det nu blir…

 

 

 


 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0