Eufori på Krusbäret över Euphoria

När man samlas vid morgonfikat måndagen efter Loreens serger för Sverige i Eurovision Song Contest 2012 med ”Euphoria”. Reser sig Ivar och påkallar uppmärksamhet:

Det var ju kul det här för Loreen, Sverige och inte minst för oss. I Sverigefinalen gick Petronella och Floria och prickade in rätt vinnare.

 

Nog för jag vet att min kära Floria är intresserad av underhållningsmusik – han ger Floria ett kärleksfullt ögonkast – men inte att vi hade två såna experter på schlagermusik som Petronella och Floria!

Det måste vi fira så jag har beställt tårta – som ska vara här vilken minut som helst – och Pelle du får förlåta om det inte blir Verners ”delikata” Morenatotårta… men jag har en känsla av att jordgubbstårta, glass och Hallongrottor fungerar bättre i den här värmen…

Med dessa ord knäpper Ivar på Krusbärets videoanläggning och ”Euphoria” med Loreen. Holger konstaterar:

Femte segern sedan 1974, ger seger vart 7,6:e år; så i det avseendet håller vi oss fortfarande inom den tio års gräns – att lilla Sverige kunde vara helt till freds om vi tog hem segern en gång vart tionde år – som experter en gång i tiden uttalade sig om.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0