Urless

Pelle

Kära läsare ni får ursäkta att jag möjligen har ett grövre språk än vanligt! Orsak: Är urless och förbannad på mitt handikapp och den därmed sammanhängande situationen. Utlösande faktor denna natt som så många gånger tidigare: mina problem med kisseriet.

- Nej det är ju inte så att jag inte kan kissa, som tur är! Men hitta ett lämpligt och fungerande nattkärl är med stigande ålder desto svårare! Pinkar utanför och i sängen som en småunge vid min ålder är både genat och jobbigt. Visst har trygghetslarm och kan kalla på kommunal personal den tid jag inte har assistans – eller Annica här, det är bara så jädra omständligt, så jag orkar inte om det inte handlar om livshotande tillstånd. Får väl se om jag kommer till skott, men plötsligt har det nog dykt upp ett motiverande själ att satsa på träning igen: att bli så mjuk i leder att jag kan använda pinkflaska även nattetid igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0