Vilken tillfredsställelse finns i detta?

Signe möter Greta på stan:

Signe: Hej Greta!

Greta: Hej!

Signe: Hur står det till!

Greta: Allvarligt talat, så där…

Signe: Ja, jag ser det. Vad är det då? Kom ni inte iväg på ”Maj-Mullret”?

Greta: Jodå, men vi fick ta den gamla Amazonen 66’:an…

Signe: Jaså, han du inte klart med ”Juvelen”?

Greta: Jodå, men det var på gnällen så sista natten parkerade jag den dumt nor utanför vårt hus. (Greta gnisslar nästan tänder när hon fortsätter)

På morgonen fick vi den lilla trevliga överraskningen att någon varit på bilen. Skrapat lacken och varit på underredet så den läckte olja!

Signe: Oj!

Slår handen för munnen och fortsätter:

Då förstår jag om du inte är glad!

Greta halar fram sin plånbok och visar ett foto…

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Per-Johan Ingberg

Hej Nils Peter, Mitt namn är Per-Johan Ingberg och en av våra gemensamma vänner är Per Skjöldebrand. Per och jag har varit arbetskamrater, Jag har en idé som Per tyckte jag skulle berätta för dig om du har lust att bli facebookkompis med mig, eller ha kontakt på annat sätt. mvh Per-Johan


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0