Jessika Gedin - Du är Queen!!!

Fredag eftermiddag och jag börjar mitt fredagsmys med att traditionsenligt avlyssna veckans upplaga av spanarna i Sveriges Radio P1. Mitt under fru Gedins spaning om apotekens förvandling, hör jag mig själv utbrista: "Jessika Gedin - Du är Queen!!! Jag är en rörelsehindrad man som är beroende av både rullstolar, personliga assistenter och medicin. I dag var en av mina assistenter på apoteket och skulle hämta ut det jag behöver den närmaste tiden. Vad som blir allt vanligare är ju det här med att byta ut mediciner mot ett billigare - förhoppningsvis lika bra - alternativ. Nåväl, jag ska inte ta upp mina privata medicinproblem i detta inlägg, ty det löser sig säkert. Men Jessika, din klockrena spaning, skickade ett talesätt genom min skalle. En av mina andra assistenter brukar när han klarat av någonting svårt...? säga om sig själv: "Jag är kung!" Ja, ja låt den unge mannen hållas. Din kollega i spanarna Jonas Hallberg, skulle väl i vanlig ordning haft någon invändning i still med "i Sverige talar vi svenska och då heter det väl drottning?" Ja, käre Jonas, jag är både mån om språket, satsmelodin och monarkin... Gedin rimar bättre på Queen - och förresten tror jag att Jessika är så internationellt bevandrad att hon förstår ängelska, hette det väl...?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0