Sicken eftermiddag...

Jag brukar inte ha för vana att extraknäcka som meteriolog, det finns de som kan bedöma väderutsikterna bättre än jag och framför allt gör sig bättre i tv. Om man ser det ur sömnsynpunkt så har jag en ganska dålig natt bakom mig, varför jag legat och tagit igen mig i rullen i eftermiddag. Vet inte om jag har sovit ordentligt någon gång, men jag har hel klart svävat behagligt mellan vakenhet och dvala. Det relativa mörkret  har ju också inbjudit till denna sysselsättning. Men vad jag framför allt tänkte på när jag tog mig i kragen och rullade fram till datorn igen, det var det ihållande regnandet, som väl inte är konstigt i sig men min hjärna kopplade in på musikspåret och fågade genast upp tre olika schlagers: "Å regniga natt", "Regntunga skyar" Rythm of the rain", så assosierade jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0