Väderleksleda...

I januari 2011 när denna blogg startades klagade undertecknad på snön som då var mycket påtaglig och besvärlig för alla, men kanske ändå övervägande för oss som på olika sätt måste förlita oss på olika typer av hjälpmedel och service, färdtjänst m.m. i min blåögdhet trodde jag detta skulle bli bättre när våren kom. Delvis kanske saker blev lättare, under sommarhalvåret har vi här i Mellansverige haft mycket blöta. Flera gånger när man behövt ge sig ut har himlen öppnat sig, inte minst i dag när jag skulle ta mig hem med bussen. Var bara ute några meter i varje riktning, men det räckte för att bli genomvåt. Kom och tänka på ett vetenskapsprogram från 1960-talet, där forskare fick föreställa sig världen vid millennieskiftet. En speciallist på bostadsplanering trodde att vi år tjugo-hundra skulle kunna ta med oss bostaden och flytta den med inredning och allt. Detta har så vitt jag vet inte blivit verklighet. Men vid sådana här perioder av ostadig väderlek. Skulle det vara skönt att kunna flytta runt lägenheten dit man behövde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0