Semesterminnen...

Såg "Så ska det låta!" på söndagskvällen. En fråga handlade om "Spanska trappan" i Rom, som är väldigt speciell. En gång i mina tonår var familjen på semster i Italien. Framme vid "Spanska trappan" i en rullstol liknande denna, var det inte många miuters fundering om jag skulle med nerför trappan eller inte. Det gällde bara att hitta någon villig "bärare" förutom det familjemedlemar som kunde ställa upp. Som jag minns det tog det inte alls lång tid innan en hjälpsam turist kom fram och frågade om han kunde hjälpa till. Vi tackade ja och han hjälpte snällt till, men väl nere kan jag säga att vår frivillige bärare tog ett mycket hastigt ajö... Jag har alltså inte gått i "Spanka trappan", men kanske något ännu finare: Blivit buren i densamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0