Ny rullstolsupplevelse

 

 

Har idag varit ner på ”Centrum För hjälpmedel”. I dag handlade det om att justera elrullstols sittskal så det förhoppningsvis blir mindre varmt – framför allt till sommaren. För att teknikerna skulle kunna göra sitt jobb, fick man flytta för mig i en manuell rullstol. Både jag och ansvarig utprovare var väl lite tveksamma till hur jag skulle klara mig i en ”vanlig” manuell rullstol utan det specialanpassade stöden, men efter som det handlade om en mycket begränsad tid kom vi fram till att det fick gå samt att man ”pallade upp mig” med kuddar om så behövdes. Till alla närvarandes överraskning satt jag – med lite extra kuddar – riktigt bra i lånestolen. Vet inte om detta syns på bilderna, men så här såg det ut. Om jag ser ”lidande” ut på bilderna, beror inte på att jag lider ut snarare på viss sömnbrist…


Kommentarer
Postat av: Anonym

2012-03-31 @ 13:25:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0